Söndag - Sockerkaka!



Söndag igen och jag är fortfarande förkyld! Detta innebär att det inte blev något av med min planerade långrunda på 15 km idag, tyvärr! Har inte varit förkyld på hela vintern och så kommer det nu när jag är mitt uppe i min träning inför vårens/sommarens lopp, typiskt. Simmade iallafall 750 m igår när dottern var på simskola, alltid något. Dottern simmade förresten hela 12 längder vilket betyder 300m! Förra veckan tog hon simborgarmärket, knappt 7 år gammal. Stolt mamma till duktig dotter såklart!

Sonen har vi knappt sett röken av på hela helgen. Igår skjutsade jag honom hem till kompis L där han skulle sova över till idag. Planen igår var att de skulle ut och flyga! med hans pappa. Tyvärr var det för dimmigt så det blev inget av med det. Jag kände mig nästan lite lättad, eftersom jag är en sån hönsmamma och tänker alltid att det värsta kan hända......Idag var de med hans pappa i sta´n och besökte BR, där de skulle köpa något som är inne just nu bland 10-åriga killar...

Maken, dottern och jag har försökt snygga till trädgården så gått vi har kunnat idag. Vi har räfsat upp allt byggskräp samt en del löv. Tanken är att vi snart ska kunna så gräs runt vår tillbyggnad. Dottern har varit på hopprep och sonen på fotboll i eftermiddag/kväll. Efter kvällsmaten försökte jag mig på att baka en sockerkaka, men min blir aldrig som jag tänkt........Godkänd av både maken och sonen iallafall! Nu te och sedan tidig sänggång är planen så att jag kan vakna frisk imorgon! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0