Trevlig dag på Österlen



Igår hade vi en trevlig semesterdag med en tur till Ystad och Österlen. Sonens kompis S var också med. Vi började i Ystad med härligt bad vid Ystad Salstsjöbad. Stranden har blivit såå fin sedan man breddat den ordentligt. Det gick vågor och vattnet var riktigt skönt. Barnen badade länge och jag låg också i en stund. Maken badade dock inte.........Vi åt vår medhavda pastasallad till lunch innan vi fortsatte turen mot St. Olof och Ångtåget.

Tågresan till Brösarp tog en dryg halvtimme. I Brösarp fikade vi innan tåget gick tillbaka. Denna tågtripp har vi pratat om att göra i flera år och nu äntligen fick vi tummarna loss......

Vi kom hem vid 17.30-tiden, och då ville barnen bada i poolen...... Så blev det medan maken och jag fixade kvällsmaten. Till efterätt hade jag lovat barnen våfflor, eftersom våfflorna vid tåget kostade 35:-/st, vilket jag tyckte var för mycket. Hemma fick de istället 3 våfflor vardera!

Idag är vädret sämre igen, så det blir att fortsätta med våra projekt. Ikväll kommer I & B på övernattningsbesök. Deras ena dotter spelar fotbollscup i Skåne, så de passar på att sova över hos oss. Det blir säkert grillat ikväll igen. Något vi varit väldigt flitiga med denna sommaren jämfört med tidigare! Nu först frukost! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0