Ännu en sommardag!



Vilken härlig långhelg vi har haft! Även om mesta tiden gått åt till fotboll men allt blir så mycket lättare med vackert väder. Igår hade vi en mellandag med ingenting inplanerat men fick gjort lite här hemma såsom städa och plocka fram poolen.....

Jag började min måndag med en trög löprunda på ca 10 km, men jag tog mig iallafall runt. Idag har dottern haft sommar-musical med kören i kyrkan. Vi samlades först utomhus vid flaggstången för att hissa flaggan och sjunga nationalsången - det är ju ändå Sveriges Nationaldag! Därefter tågade vi alla in i kyrkan och fick njuta av en massa sång från barnen. Efteråt samlades vi åter i trädgården och åt medhavd picknick. Jag hade blandat pastasallad med kyckling (och lite korv i till barnen), vattenmelon och till kaffet hembakta rabarbermuffins! Sonen hade kompis L med och allt blev så mycket roligare för honom då. Vi gick tipsrunda och barnen fiskade i fiskedammen. Väl hemma igen hade barnen vattenkrig och fick ta premiärdopp i poolen. Enda problemet är att det gått 2 små pyttehål på poolen så frågan är om den håller hela sommaren trots att vi tejpat med silvertejp......

Maken jobbar ikväll, barnen är nyduschade och sitter framför varsin skärm (sonen vid datorn och dottern vid TV:n), när de ätit upp resterna av helgens godispåsar är det sängen som väntar. Imorgon är det vanlig dag igen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0