Helgen som gått....



Ja, vad säger man om helgen som gått..? Den har gått fort iallfall!

I onsdags eftermiddag parkerade jag uppe på Idrottplatsen för att börja ta emot lagen till vår cup, det började ganska lugnt men efterhand droppade de in - lagen - fler och fler. Kom hem framåt 22-tiden helt slut i huvudet och med symfonin i huvudet (läs tinnitus) spelande för fullt.

Torsdag morgon var det uppstigning kl 6 för att hinna med mitt välbehövliga Yoga-pass innan övriga familjen vaknade/väcktes. Maken började sitt sjukvårdspass 8.30. Förmiddagen blev hektisk med många anländande lag. Sonen spelade sin första match kl 11, vilket blev en bedrövlig men kanske inte helt oväntad inledning mot ett danskt lag - 0-13 slutade den matchen. Killarna var arga och ledsna. De laddade dock snabbt om till näst match, men alla 3 matcherna på torsdagen blev förluster utan egna mål! Tro de var mer eller mindre knäckta allihopa. Saken blev ju inte bättre av att tränarna rangordnat sina 4 lag väldigt tydligt från jättebra till jättedåliga och min sons lag var de sistnämnda........Mer eller mindre ren mobbing från en del av tränarna. Tränaren för detta laget var dessutom helt själv med dessa 12 killar emellanåt - och de andra 3 lagen hade vars 3(!) tränare !!

Vi tröstade oss med att äta pizza på torsdagkvällen tillsammans med våra grannar. Dottern sov över där och slapp stiga upp tidigt på fredagen. Maken och sonen stack iväg lite för 8, själv tog jag en löprunda på ca 5-6 km innan jag begav mig till IP. Även fredagens 2 matcher slutade tyvärr med förlust utan egna mål. Denna dagen gjorde jag inte många knop utan strosade runt i solskenet på IP - det var iallafall härligt! På eftermiddagen hann vi faktiskt olja in resten av trädgårdsmöblerna innan vi åt sill och potatis till kvällsmat.

Lördag och sista dagen med fotbollen. Tyvärr slutade även dessa 2 matcher med förlust. Sonen hade en jättemålchans på en straff, som var så bra placerad att den tyvärr tog i stolpen istället för att gå i mål..... det var helt enkelt inte dessa killarnas turnering. Det "bästa" laget tog sig dock till semifinal och slutade 4:a totalt. Väl hemma hann jag klippa gräset, alltid något! På kvällen hade vi avslutningsfest med föräldrar och barn, långt ifrån alla kom och man kan fundera på varför....?! Vi åt iallafall gott och barnen fick massor av godis, popcorn och chips i ett härligt godisregn (allt som blivit över!)

Vi cyklade hem runt 22-tiden då det började mörkna och dottern har ingen belysning på sin cykel - ännu. Vi slank in till grannarna och fortsatte kvällen där. Jag och barnen gick in runt 1-tiden, maken kom vid 2. Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon. Har städat huset och tagit fram poolen, som dock får fyllas på imorgon. Har bakat rabarbermuffins som vi ska ha med på picknick imorgon då dottern ska sjunga med kören. Känner att jag får hoppa i säng nu, fingrarna lyder mig inte på tangentbordet längre......Ska också försöka orka med en löprunda imorgon bitti - den jag inte hann idag...♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0