Halloween och 5 km löpning



Såhär såg barnen ut igårkväll när de begav sig iväg på sin "Bus eller godis-runda". Själv skulle jag inte vilja möta dessa ute på en mörk gata.....mooooahahaha..Lägg märke till toa-rullen! Toapapper hamnade i de brevlådor som valde bus....De var iväg en bra stund och kom hem med både pengar och godis, så de verkade mer än nöjda efteråt och fick en ordentlig socker-chock innan läggdags på en måndagkväll....ja,ja, de var ju ändå lediga idag!

I morse var jag själv uppe med tuppen och åt frukost innan mitt styrkepass. Vid 8-tiden begav jag mig ut på en 5 km löprunda. Märkligt nog, hur jag än vill och försöker så kan jag inte öka tempot. Det blir ändå ca 6.30 i snitt.....vilket jag också har på mina långrunder på 20 km. Rent logiskt borde jag ju springa snabbare på en kortare sträcka än en lång - eller hur? Försökte mig på lite intervaller mellan lyktstolparna på tillbakavägen, men det kändes inte som att jag sprang så mycket snabbare då heller. Jag får nog inse att jag helt enkelt är en seg jäkel som får mala på i mitt lunk-tempo...Nästa runda blir på torsdag eftermiddag/kväll, och då ska 10 km avverkas! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0