Midsommarhelg - blandad kompott

Gåsaloppet 2012
 
Då var denna midsommarhelg avslutad! Som vanligt startade vi i rasande fart redan i torsdags med inhandling, tårtbak och gräsklippning. Våra vänner från Göteborg anlände sent på kvällen, så efter lite kladdkaka, irish coffee och prat kom vi i säng runt halvtvå-tiden......
 
Uppstigning kl 8 för att kopiera upp förra årets(!) sånghäften, då jag kom på detta när jag lagt mig kvällen innan...Köpte jordgubbar, fixade frukost och sen bar det av till Skanör för Gåsaloppet - i SPÖ-regn! Första gången på 20 år som det regnar under detta evenemang!! Barnen var iallafall jätteduktiga och hade mer glid än vanligt under skidorna, tack vare regnet! Efter fikan bar det av hemåt för att fixa inför kvällen. Samtidigt spricker himlen upp och det blir en fantastisk kväll!!
 
Igår, lördag, vaknade jag med halsont och kände mig allmänt förstörd. Våra vänner ville ta en tur till Smygehuk, men maken och jag valde att stanna hemma, vilket var skönt. Lördag kväll ordnade vår käre vän B maten - som alltid blir sååå gott! Vi hade också bjudit hem en av sonens kompisar med föräldrar, så vi blev en blandad kompott av människor. Lördagkvällen tillbringade vi dock inne p.g.a blåst och regn.
 
Idag har det regnat HELA dagen. Maken och jag städade när vännerna åkt hem. Sonen är iväg hos kompis L som precis fått klart med deras inomhuspool! Dottern är på ett kalas, som egentligen skulle hållas på stranden, men p.g.a vädret är de istället på ett grönområde..! Min plan idag var ett lååång löprunda, men halsen gör sig fortfarande påmind, så jag får skjuta på detta någon dag till....:(
 
Och imorgon börjar jag jobba! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0