Höst på gång

Bild: ribersborgskallbadhus.se
 

Igår premiärbadade jag på Ribersborgs Kallbadhus, ett första steg mot vinterbadare! Igår var vädret dock till sin fördel med 16 grader i vattnet, närmare 20 i luften och soool! Nästan sommar. Min väninna och jag konstaterade dock att i januari kan man undra hur sugen man egentligen är på att bada... ?!
 
Idag kändes det mer som höst, tidvis regn, emellanåt mulet och lite sol, och ganska blåsigt, men inte speciellt kallt. Det blev en dryg 12 km lång runda för mig på ca 72 min, det kändes bra och jag sprang i ett behagligt tempo. Kan nog pressa mig lite till om det skulle behövas.
 
På lördag väntar Eko-halvmaran i Skanör-Falsterbo, därför kommer veckans träning att bli förhållandevis lugn:
 
MÅNDAG
45 min styrkeövningar
 
TISDAG
5 km löpning
 
ONSDAG
45 min styrkeövningar
 
TORSDAG
5 km löpning
 
FREDAG
Vila
 
LÖRDAG
Eko-halvmaran i Skanör-Falsterbo, 21 km
 
SÖNDAG
Vila, ev promenad
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0