Caveman - Varierad träning

Bild: ccmh.se
 
Det sägs vara bra att variera sin träning, så i torsdags provade jag på något nytt som jag aldrig gjort innan - Caveman!
 
Tre ledord som bekriver träningen:
Miljö – Uppvärmning utomhus, träning i Lada, Funktionell - allsidig träning, Intervall - Snabbhet, styrka, uthållighet
 
Detta är med största sannolikhet något jag kommer att göra igen, kanske redan på lördag..?!
 
Helgdagar och ledighet i all ära, men det är skönt när vardagen kommer igång igen. Ska därför planera in kommande veckas träning. Måndagen är redan avklarad och blev ett besök på gymmet i förmiddags med 6km löpband i stegrande fart, klockan stannade på 30,49. Därefter körde jag igenom mitt styrkeprogram toppat med lite armhävningar och stretchning. Ikväll blev det dessutom en promenad, mest för den friska luftens skull, 4,48 km blev det på tiden 45,53.
 
Hur ska då resten av veckan se ut?:
 
TISDAG
Har tänkt få till en promenad igen för att få luft i ansiktet, blir förmodligen samma runda som idag.
Ska även få till 20 min avspänningsövningar/mindfulness 2 gg/vecka, varav den ena idag.
 
ONSDAG
Löpning 49 min, varav 8x2 min intervaller i 13,5km/h med 1 min joggvila mellan
Promenad, 45 min
 
TORSDAG
60 min bodypump
20 min avspänning/mindfulness och 45 min promenad
 
FREDAG
30 min löpning, stegrande fart och 45 min styrkepass
45 min promenad
 
LÖRDAG
Antingen Caveman 75 min eller CXWorx + crosstrainer på gymmet
45 min promenad
 
SÖNDAG
Funderar på 12 km backlöpning i Bokskogen, alt 15 km löpning hemmavid (beror lite på vädret...)
Oavsett vilket får jag ju den friska luften på köpet! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0