Helgsummering och ny vecka

Nya springskor!
 
Idag invigde jag mina nya springskor (om vi bortser från 2 promenader till och från bussen), ett par Asics Gel Kayano 20. Provade denna modell redan förra gången jag köpte skor, men valde då ett par New Balance istället eftersom de skulle vara likvärdiga Kayano men betydligt billigare. Men har man en gång haft Asics vill man nog fortsätta med dem! Det blev en mil-runda idag i lugnt tempo, kändes bra trots att jag dessförinnan var ca 1 timme på gymmet och körde igenom mitt styrkepass. Idag gjorde jag lite kombinationer av de olika övningarna (på makens inrådan!) vilket faktiskt kändes mer effektivt.
 
Denna helgen kan jag då summera totalt hela 5 träningspass, igår RPM, Bodypump, Zumba och idag styrkeprogrammet och 1 mils löpning. Ovanpå det har jag också klippt gräsmattan! Efter denna flitiga helg tyckte jag att vi var värde en glass efter maten, så vi cyklade till Märtas glasscafé och klämde vars en 3-kulorsglass.
 
 
Efter veckans förkylning som gjorde att jag fick ta igen allt under helgen, ska kommande veckas träning  förhoppningsvis bli lite mer jämn fördelad under veckan:
 
MÅNDAG
Formtoppen Hunting
 
TISDAG
Vila
 
ONSDAG
Intervallpass totalt 38 min, 6x2 min i 13,7km/h med 1 min joggvila mellan
 
TORSDAG
Bodypump
Löprunda med barnen, ca 2km
 
FREDAG
Styrkepass 1 timme
Löpning 1 timme
 
LÖRDAG
CXWorx 30 min och 45 min löpning, 9 km
 
SÖNDAG
12 km kuperad löpning i Bokskogen
 
Nu håller vi oss friska så att planen fungerar! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0