Berlin Marathon 28/9

 
Ja, vad ska man säga? Är tillbaka efter ett längre uppehåll, tiden har inte riktigt räckt till mellan jobb, vardagsbestyr och Berlinresa. Idag för exakt en vecka sedan hade maken och jag kommit tillbaka till hotellrummet efter en god pastamiddag på en av Kurfürstendamms alla restauranger. Lördagen inledde vi med en skön, välbehövlig sovmorgon innan frukost och sedan strosande längs Berlins gator. Efter lunch åkte vi på en vacker utflykt till Potsdam och på kvällen åt vi ännu en god middag, fast på en av bakgatorna istället. Sedan blev det tidig sänggång efter att ha lagt fram allt inför söndagens lopp samt en första vselininsmörjning.
 
Uppstigning redan 5.15 på söndag morgon för ännu mer vaselin, påklädning och sedan frukost kl 6. Hann faktiskt med ett viktigt och välbehövligt toalettbesök, trots den tidiga timman. Kl 7 var det samling i hotellfoajén, för gemensam avfärd mot startområdet. Först promenad i den kyliga morgonluften (ca 9 grader), sedan pendeltåg och därefter ytterligare en promenad. Var framme vid starten ca 1 timme före start. Fick leta upp var jag skulle lämna in min klädpåse och ställde mig i toalettkö. Åt en banan och lämnade in klädpåsen innan andra toalettbesöket. Nu var kön dock så lång att 5 min före start hade jag endast kommit halvvägs.... chansade på att ta mig närmare starten och där fanns massor av toaletter med nästan ingen kö alls! Fick springa sista biten till start och klättra över staketet till min startgrupp - jag hann!
 
Passerade startlinjen ca 13 min efter första start, dvs några minuter i 9. Första halvan av loppet kändes riktigt bra, höll nog ett aningen för högt tempo, men chansade för att se hur långt det skulle hålla... Men redan efter första halvan blev det tyngre och vid 27 började jag känna mig yr, bestämde mig för att gå ca 1 min varje ny km, promenaderna blev dock fler och längre för varje km... Sista km försökte jag dock springa (lunka) hela tiden och upploppet var en enda lång plåga... Kom iallafall i mål, dock inte på en tid som jag tänkt, 4.35.26. Planen när jag anmälde mig någon gång i våras var att springa på 4 timmar, men efter att ha dragits med fotproblem hela sommaren och inte kunnat springa som planerat, tänkte jag iallafall att jag borde kunna förbättra min förra marathontid på 4.25... men icke. Blir att få ta nya tag och träna vidare...
 
Vi hade iallafall en fin resa och härliga dagar med vackert sensommarväder. Berlin är definitivt en stad jag kommer tillbaka till, sen får vi se om det blir med eller utan Marathon :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0