Spa-helgen som gått

BIld: hotelskansen.se
 

Tiden går så fort att jag inte hinner med... Idag är det redan onsdag och snart torsdag... Helgen som gick var jag iallafall på spa med 4 väninnor på Hotel Skansen i Båstad. Vi har varit där en gång tidigare och det är, enligt oss, det kompletta spa-hotellet. Eftersom vi har 10 års erfarenhet av olika spa-anläggningar (i Skåne/Halland) vet vi vad vi pratar om! Vi fick ett dygn med mysig miljö, afternoon-tea, skön behandling, härligt bastu- och havsbadande och inte minst fantastisk 5-rättersmeny! Hit vill man gärna åka igen! I söndags morse blev det såklart en löprunda längs havet också innan den stora frukostbuffén. Väl hemma igen i söndags eftermiddag, fyllde maken år, så vi tillagade dansk fläskestek och åt kladdkaka till efterrätt. Efter denna välfyllda helg känns det helt ok att påbörja 4 veckors "utrensningskur" av våra kroppar. Vilket innebär en daglig knivsudd av svägerskans amerikanska indianört, som i sig ska vara väldigt utrensande...!
 
Veckans träning då? Hittills i veckan har det blivit ett styrkepass i måndags, 30 min löpband med fartökning var 5:e minut igår, och vila idag. Resten av veckan ser ut såhär:
 
TORSDAG
60 min bodypump
 
FREDAG
Ca 40 min löpning
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och ev 30 min crosstrainer
 
SÖNDAG
Årets, förmodligen, sista lopp - Yddingeloppet 12 km! Som belöning efter det, blir det ett besök hos Osteopaten för att bla undersöka och komma till rätta med mina ömmande fötter. Jag återkommer därefter! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0