Söndag = Långpass

 
Nu är det ett tag sen igen jag tog mig tid att sätta mig och skriva.... Jag prioriterar helt enkelt andra saker, såsom träning(!), familj, jobb och vardagsbestyr och såklart sömn. Därmed hinner man inte alltid allt man skulle vilja. Nu närmar sig lopp-säsongen med stormsteg och idag fick jag till årets längsta runda - 20,1 km på en hyfsad tid 1.55 (bortsett från några pauser för dricka, energi och toabesök, då jag stannade klockan).
 Det känns väl ganska ok inför nästa söndags halvmara - Sydkustloppet. Vänsterfoten ömmer dock lite nu ikväll men jag får helt enkelt köra lite extra mycket rehab-övningar de kommande dagarna.
 
Med tanke på söndagens lopp kommer veckans träning att se lite annorlunda ut än vanligt:
 
MÅNDAG
45 min morgonpromenad, i övrigt vilodag
 
TISDAG
6,5km morgonlöpning
 
ONSDAG
45 min morgonpromenad
60 min Functional Moves
 
TORSDAG
6,5 km morgonlöpning
 
FREDAG
45 min styrketräning
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och 15 min rodd
 
SÖNDAG
Sydkustloppet, 21 km - på förhoppningsvis pb tid!
 
Wish me luck och godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0