Semsteruppehåll

Sardinien juni 2015
 

I den underbara miljön ovan har jag befunnit mig de senaste två veckorna - i riktigt semestermood! Träningskläderna var nedpackade och användes 2 gånger, men båda gångerna började magen bråka med mig efter ca 15 min, så jag tappade lusten helt enkelt. Har istället njutit av ledigheten, härliga bad och vackra stränder. Har även kolhydratladdat rejält i form av pasta och pizza... :)
 
Idag var första vardagen med jobb och träning som vanligt (styrketräning). Jag har faktiskt tränat både lördag (4 progressiva km på löpband och 30 min Cxworx) och söndag (dryga 15km löpning) också, och det känns rejält i benmusklerna ikväll - ett resultat av 2 veckors utebliven träning såklart!
 
Men nu är vardagen igång igen innan nästa semesterperiod om 4 veckor, så nu ska här bannemig tränas ordentligt:
 
MÅNDAG
45 min styrketräning och 15 min fot-rehab
 
TISDAG
Intervallpass 31 min, 5min uppvärmning, 7x2min intervaller i 13,2km/h med 1min stå/joggvila mellan, 5 min nerjogg
 
ONSDAG
60 min Functional Moves
 
TORSDAG
6 progressiva km i 10,2-10,7- osv + 45 min styrketräning
 
FREDAG
10 km löpning
 
LÖRDAG
Sonens födelsdag - träningsfri
 
SÖNDAG
20 km långpass i lugnt tempo
 
Nu strax - god natt! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0