Välbehövlig vila

 
Sista tiden har jag känt mig så trött, kanske för att jag i princip tränat något varje dag... så i söndags när planen egentligen var 23-24km löpning, kastade jag in handduken och tränade inte alls. Kände mig allmänt trött i hela kroppen och bara tanken på att ta mig runt 23-24km (i halv storm dessutom) gjorde mig ännu tröttare... Tränade heller ingenting igår, måndag - riktigt skönt får jag säga!
 
Idag är planen iallafall kombinerat pass på gymmet med 45 min styrka och därefter intervaller på bandet 7x2min med 5-10 min upp-/nerjogg. Får se hur kroppen känns efter det...
 
Imorgon onsdag är det dags för Functional Moves igen - förra  veckan blev det Bodypump istället då passet var utbytt. Och det kändes vill jag lova att jag inte kört Bodypump på sådär ett halvår!
 
Torsdag är det dags för styrka och 6 progressiva km på bandet och på fredag 8 km utomhuslöpning.
 
Lördag 15 (eller 20) min rodd och 30 min CXWorx
 
Söndag hoppas jag få till ett längre löppass, funderar bara på hur långt.. Känns som att det årliga marathonet läggs på hyllan för i år, har helt enkelt inte kommit upp i tillräckligt långa rundor - tyvärr. Siktar in mig på att bättra på tiden på halvmaran istället - brukar ju göra ganska bra tider (för att vara jag) på Löparfesten i Skanör-Falsterbo i september. Ja, så får det nog bli!
 
Nästa vecka och veckan därpå är det dags för semester igen - tänkte köra semesterträning då istället, löpning ute varannan dag varvat med styrkepass på gymmet. Sen hade det varit bra om man fick till den där dagliga morgonyogan också såklart :) ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0