Varvet och lite till...

Bild lånad av goteborgsvarvet.se
 

Återigen har tiden rusat iväg, själv rusar jag inte lika snabbt och mitt mål på Varvet 1.50 försvann nästan direkt efter start. Kände mig trött och hade lite förkylningskänsla i kroppen dagarna före loppet, så redan när starten gick kände jag hur tunga benen var, dessutom var det trångt så det fanns 2 orsaker till att jag aldrig lyckades komma upp i mitt planerade tempo för att lyckas med mitt mål. Nästa mål var att iallafall springa på samma tid som sist (1.56) men inte ens det orkade min stackars kropp av... Mannen och dottern stod som vanligt på Avenyn och hejade,och  där såg jag visst ganska sliten ut.... Kom i mål strax över 2 timmar, inte alls nöjd och ville bara glömma alltihop. Får helt enkelt ta nya tag inför nästa år (jo, jag är redan anmäld igen!) och hoppas att fötterna bråkar lite mindre med mig än året som gått.
 
Efter att ha följt alla statusuppdateringar från Stockholm Marathon blir jag lite sugen (trots årets usla väderförhållande) att anmäla mig till nästa år. Mitt mål på marathon är ju som sagt 4 timmar..
 
Bara att nöta på, helt enkelt. Skulle vilja få till ett marathon även i år men vet ännu inte om kroppen är redo, då jag inte lyckats få till några längre pass över 2 mil/timmar. Funderar lite på Helsingborg maraton i september, tror man kan anmäla sig ganska nära inpå, det är nog inget lopp som fulltecknas som de stora - de blir nog bara glada ju fler som anmäler sig :)
 
Såg ikväll nya omgången av en Svensk Klassiker vilket också inspirerar mig att någon gång genomföra. Här krävs dock mycket logistik och planering under hela året för att lyckas och framförallt hinna träna ordentligt - i 4 olika grenar. Sponant känns Vasaloppet som största utmaningen för mig med tanke på våra obefintliga snöförhållanden i Skåne. Vätternrundan bär också respekt med sig såklart men Lidingöloppet och Vansbrosimningen är jag ganska säker på att plåga mig igenom utan mer träning än jag redan gör. Möjligtvis att lära mig frisim, för att slippa simma bröst i 3 km....
 
Nu krävs ordenligt med sömn för att orka med tidiga intervaller imorgonbitti - godnatt! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0