2 lopp på 2 dagar

Bild lånad av sydkustloppet.se
 

Då har loppsäsongen startat - och det ordentligt! Idag sprang jag Sydkustloppet, en halvmara mellan Trelleborgs Golfklubb och Smygehuk i motvind! Ett trevligt lopp som bjuder på det mesta vad gäller underlag iallafall. Starten går vid Trelleborgs Golfklubb och ca 2km gräs (såklart!) Det övergår sedan i grus-gångbana innan asfalt genom Trelleborg och även lite kullersten. Efter Trelleborg går loppet ner mot havet och man springer längs stigar med både grus, sand och sten - en prövning men bra träning för fötterna! När sanden började bli för lös för min del provade jag, som flera andra, att springa längs vattenbrynet, men vet inte om det var bättre, då det bitvis var mjukt och stenigt. Även om det är ett platt lopp suger underlaget, så när man når sista vätskestationen har man precis passerat 18 km och har därmed en lång raksträcka på 3 km framför sig - dock asfalt. Benen var trötta men jag lyckades ändå öka farten något och passera ett antal löpare, som förmodligen var ännu tröttare än jag... I mål på 1.56.44 enligt min klocka men 1.57.14 enligt Racetimer. Misstänker att det avser bruttotid, men jag är nöjd ändå då jag bättrade med ca 2min från förra året - och jag sprang HELA vägen :)
 
Imorgon väntar Vårruset (5km) med väninnorna och efterföljande picknick. Får se hur fötterna (eller vänsterfoten som spökar lite) mår då, vilket kommer att avgöra farten.
 
Nu ropar sängen och boken. Resten av träningsveckan bestäms efter morgondagen! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0