Lugn träningsvecka och ny uppladdning

 Bild: varruset.se
 
I måndags var det då dags för Vårruset, dagen efter halvmaran Sydkustloppet. Jag hade ingen aning om hur kroppen skulle kännas men jag lyckades pinna på ganska bra ändå, startade dock aningen för optimistiskt och efter 2km saktade farten ner fram till mål. Sluttiden blev ändå strax under 25 min - 24.52 - vilket jag trots allt är nöjd med dagen efter ett halvmaraton!
 
Resten av veckan har sedan bestått av betydligt mindre träning än vanligt. Vilodagar både tisdag och onsdag. I torsdags tog jag mig iväg till gymmet för 35 min styrketräning, ökade dessutom på vikten på marklyftet, vilket känts i rumpan och insida lår hela helgen..! I fredags efter jobb blev det milen på drygt 53min vilket också kändes helt ok - och även fötterna skötte sig skapligt efter detta pass. Igår blev det bålträning i form av 30min CXWorx och därefter 10 min crosstrainer (istället för rodd som var upptagen). Dagens inplanerade långpass på 15km är flyttat till imorgon, då jag inte fick ihop logistiken och tiden för det idag. Har istället varit med väninnan på kallbadhuset för bastu och bad i 10-gradiga havet. Synd bara på blåsten, annars hade det varit riktigt skönt!
 
Kommande vecka ska träningen pågå för fullt innan nedtrappning igen veckan därpå inför stundande Göteborgsvarvet, så denna vecka ska se ut såhär:
 
MÅNDAG
15 km löpning i skapligt (inte allt för bekvämt) tempo
 
TISDAG
Intervaller på löpbandet, 10min uppvärmning i 10,5 resp 11km/h, därefter 6x2min intervaller i 13,5km/h och 10 min nerjogg i 11 resp 10,5km/h.
 
ONSDAG
Vilodag
 
TORSDAG
Styrketräning och 15min rodd
 
FREDAG
10 km löpning
 
LÖRDAG
CXWorx och 15 min rodd
 
SÖNDAG
20 km i lugnt tempo
 
Nu väntar strax sängen och lite bokläsning. Klockan ringer 6.30 imorgon för att hinna med en  ny morgonritual - Yoga i form av solhälsningen, så att kroppen kanske kan bli aningen lite smidigare = mindre stel... ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0