Nya skor = Skoskav


Bild: Teamsportia.se

I förra veckan unnade jag mig nya löparskor, dels för att de gamla börjar bli slitna (jag har förmåga att slita hål vid stortån på mina löparskor - tredje paret nu!), dels vill jag ha rena skor nu när jag ska börja springa inomhus på löpband. Att dessutom springa in nya skor så att de inte orsakar skoskav när loppen börjar till våren är ju inte heller fel. Skoskav ja, det var precis vad jag fick idag. Jag hade bokat in Bodypump kl 6.45 i morse och tänkte sedan springa 10 km på löpbandet efteråt. Tji fick jag efter några kilometer, när jag kände att det började svida på hälarna.......Fick helt enkelt nöja mig med 5.2 kvm. Synd för i övrigt kändes löpningen bra och jag hade en hyfsat bra fart också. En fördel med att springa på löpband är ju just att man har full kontroll på sträcka och hastighet - me like! Maken anslöt framåt halvniotiden efter att han följt barnen till skolan, så man kan säga att vi avlöste varandra där. Jag avslutade också med 15 min crosstraning. Får se om det också blir 1000m simning i eftermiddag......Dottern vill helst att jag följer med till simhallen då hon inte gillar herrarnas omklädningsrum - kan inte förstå varför ?! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0