Första vilodagen på 5 veckor


Bild; vi.sualize.us

Idag, 2/2, är första vilodagen sedan jag påbörjade daglig träning den 27/12! Egentligen var planen att gå till gymmet idag också för 30 min vardera av crosstraining och cirkelträning, men jag har lite känning i ena ljumsken och ner i låret, så jag tar faktiskt en välförtjänt vilodag istället! Ja, inte helt kanske, jag körde 40 minuters yoga i morse!

Igår sprang jag iallafall helt enligt mara-programmet, d.v.s 15 min uppvärmning, 25 min intervall 5x800m, samt 10 min nerjogg. Resultatet blev 9,5 km på 50 min. Behöver jag säga att jag är fullt nöjd såhär långt!?

Gårdagen innehöll också ett besök hos en sjukgymnast, för att jag ska försöka lindra mina tinnitus-besvär. Det visade sig att jag är VÄLDIGT spänd i både nacke och axlar. Inte helt oväntat kanske, men jag har ändå inte varit säker, eftersom detta är mitt normaltillstånd! Jag har fått lite övningar - micropauser - att träna på till nästa gång. Jag fick också lite behandling där hon masserade och tryckte på ömma punkter. Men det var riktigt skönt ändå, så jag ser mycket fram emot nästa veckas besök! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0