Helgen som gått


Bild: runnersworld.se

Då har ännu en helg passerat och 2 veckor av det nya året. Därmed har jag också idag tränat sammanlagt 20 dagar i följd! Helt fantastiskt och kroppen känns hur bra som helst. Visst, lite öm är man här och var men inte värre än att man kan fortsätta. Det gäller att variera träningen så att det inte blir enformigt (både fysiskt och mentalt!)

Igår, lördag, var 14:e dagen av utmaningen och det blev 90 minuters kombinationspass av bodypump/spinning. Eftersom det var så soligt väder (för ovanlighetens skull) gick hela familjen ut på en promenad på eftermiddagen, men fy sjutton vad det blåste kallt.....När vi kom hem konstaterade jag att vi hade lä på terrassen, så jag tog fram en brasse-stol och satte mig med en filt och njöt med näsan i vädret en halvtimme - härligt!

Idag, söndag, hängde jag på låset igen när gymmet öppnade 8.30 och var först in genom dörrarna. Det blev 50 minuter på löpbandet med 5x30 sekunders backintervaller. Jag hann springa 9.1 km och var jättenöjd! Maken har jobbat hela dagen och sonen har varit på kalas på simhallen. Jag åkte då till stan med dottern och mormor för att dottern skulle få använda sitt present kort från i julas på Build a bear. Det blev storhandling och hon fick skjuta till lite med egna pengar. Lunch på Mc Donalds och sedan kaffe och semla hos mormor och morfar. Ikväll badade vi bastu innan middagen som blev chili con carne. Sammanfattningsvis en bra helg tycker jag! Nu strax sängen och lite bokläsning. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0