Löpning och Zumba!


Bild; runnersworld.se

Igår, onsdag, startade jag precis som planerat med 40 minuters skön yoga innan övriga familjen väcktes. Jag har sagt det innan, att det är tungt att stiga upp kl 6 MEN det är sååå skönt efteråt, eftersom kroppen vaknar till liv under tiden......

Igårkväll, medan sonen tränade fotboll, passade jag på att köra löpning, helt enligt maraprogrammet - d.v.s 37 minuter, fördelat på 10 minuters uppvärmning - 12 minuter tempo ( för mig innebär detta en hastighet 12-12,5 km/timmen) - och 15  minuters nerjogg. Efteråt kändes det jättebra, nästan lite som att jag borde kunnat ta i lite mer. Men det får bli nästa gång. Mina tidigare ömma benhinnor gjorde sig iallafall inte till känna igår, så det är nog samtidigt bra att skynda långsamt.

Ikväll - 60 min Zumba! Och ja, även denna dag startade med 40 min yoga! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0