Träningsdag 12/31


Bild: runnersworld.se

Då är man inne på dag 12 av 31 avseende Nyårslöftet. För min del är det egentligen dag 17, eftersom jag startade med daglig träning redan den 27/12! Wow, och nu är man beroende! Får jag bara hålla mig frisk och skadefri, så tror jag att detta kan bli en ganska angenäm vana!

Dagen började som igår med 40 min yoga innan övriga familjen vaknade. Efter frukost blev det 20 min promenad när jag följde barnen till skolan, skönt att få lite luft i ansiktet också. Jag saknar mina löprundor utomhus av den anledningen, men sålänge det är mörkt, regnigt och blåsigt föredrar jag ändå löpband. Fördelen med löpband är också att man lättare håller koll på fart, tid, och sträcka, samt kan köra intervaller mer effektivt. Igår kväll blev det löpning med fartintervaller, sammanlagt 40 minuter, men benhinnorna känns lite ömma till mitt stora förtret....

Ikväll blir det iallafall 60 minuters svettigt zumbapass och imorgonbitti byter jag ut 30 minuters löpning mot crosstraining istället! Borde gå lika bra, eller hur? ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0