Träningsdag 16 och 17


Bild; runnersworld.se


Här rusar dagarna iväg, och ännu mer nu när jag har ett så fulltecknat träningsschema! - Men än så länge är det bara kul och jag hoppas inte det är inbillning, men jag känner mig faktiskt också piggare!

Gårdagen började med 40 minuters yoga kl 6 på morgonen (hemma i pyamas!) och sedan blev det 20 minuters rask promenad när jag följde barnen till skolan. Igår kväll tog jag det "riktiga" passet, d.v.s. 90 minuters bodypump/spinning - en riktig genomkörare av hela kroppen. Sååå skönt!

Idag ringde klockan igen 6.00 för att vakna upp till ett skönt yogapass och det blev 20 minuters promenad till/från skolan även idag. Maken gick i förväg till gymmet och jag anslöt för att ersätta 25 minuters löpning med 30 minuters crosstraining istället. Mina benhinnor gillar inte riktigt löpning 4 dagar i veckan, speciellt inte när det handlar om fart- och backintervaller......Idag testade jag inställningen "random" på maskinen vilket var betydligt roligare (och jobbigare!) än att bara mala på i samma tempo, som jag gjort tidigare. Så får det bli också i fortsättningen - när jag inte kan springa alltså! Imorgon är planen iallafall löpning med fartintervaller tidigt på morgonkvisten.....♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0