56 min löpning - check!


Bild; vi.sualize.us

Idag ringde klockan 5.55, zzzz......... Behöver jag säga att jag var trött ?! Stod på löpbandet 6.15 och de första 10 uppvärmningsminuterna kändes väldigt sega. Kroppen vill liksom inte riktigt komma igång. Sen var det dags för 6 x 1000 m intervaller och jag började första varvet (400 m) med 12 km/h-fart, fortsatte nästa 400 m med 12,5 km/h-fart och de sista 200 m i 13 km/h-fart. Det blev en dryg minuts paus (fast här småjoggar jag) innan det var dags för nästa intervall. Jag pendlade mellan dessa 3 farter under alla 6 intervallerna och avslutade med 10 minuters nerjogg i 11,5 km/h-fart. Resultatet blev 10,7 km löpning på 56 minuter! Sen var man  iallafall vaken!!

Igår kväll körde jag lite bålstyrka hemma på golvet och tycker att jag börjar bli något starkare. Klarar både plankan och sidoplankan bättre och bättre och gjorde även 15 armhävningar - på tå!!



Igår damp också Klassikermagasinet ner i brevlådan, tro att jag har dreglat över den redan?! Jag har iallafall snabbt konstaterat att det är en hel del utrustning som behöver införskaffas för att klara av det här! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0