Yddingeloppet 2012

Bild: http://www.heleneholmslanglopare.se/
 
Idag har jag varit i Bokskogen och sprungit årets förmodligen sista lopp. Vädret var strålande sol (bilden ovan är från förra årets lopp...) men kanske aningen kallt för jag höll på att få andnöd de första 2 km av kylan. Det var också mycket löv, vattenpölar och gegga så man fick hålla blicken fixerad på marken i princip hela tiden. Jag som sett fram emot att njuta av de vackra omgivningarna.....! Tidsmässigt gick det väl sådär. Att klara 12 km på 1 timme var nog lite väl optimistiskt (för mig) men jag hade nog önskat att springa i mål på en tid runt 1.05. Nu blev det 1.08.41, så jag får väl skylla på att det var första gången på den här banan, men nästa år så....!
 
Kommande vecka är det ju höstlov för barnen och mannen har tagit semester fram till fredag. Själv ska jag jobba men klämma in ett antal träningspass. Har tänkt att familjen får sköta markservicen där hemma :) Så här ska veckan se ut är det tänkt;
 
MÅNDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: Bodypump/spinning 90 min
 
TISDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: Träningsfri, stället Spökvandring med familjen - MOOAAHAHA!
 
ONSDAG
Morgon: Löpning, kenyansk femma + bålstyrka
Kväll: Dansföreställning på Malmö Operan
 
TORSDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: Bio, Hotel Transylvaninen
 
FREDAG
Morgon: Löpning 30 min + bålstyrka
 
LÖRDAG
Träningsvila
 
SÖNDAG
Löpning ca 1 timme
 
Nu strax, Solsidan! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0