Vårhelg med försmak av sommar....

Härliga Kämpingestranden, en del av dagens löprunda
 
Denna helgen har bjudit på strålande sol både lördag och söndag, äntligen kan man börja tro på en sommar i år också. Tiden går dock så fort, mycket ska hinnas med, både träning och alla vardagsbestyr, men jag har följt veckans plan bortsett från ett eller annat yoga- eller corepass... Kommande veckan är enligt träningsprogrammet en av de hårdaste, så alternativ träning rekommenderas inte, men vi får se hur jag känner mig på lördag....vill inte gärna missa CXWorxen som är så bra för mina bålmuskler!
 
MÅNDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: 52 min löpning med 6st 800m-intervaller i minst 4-fart med 2,5 min ståvila emellan (ska bli intressant...)
30 min bålstyrka, 5 olika övningar med 3 reps + armhävningar
 
TISDAG
Vilodag
 
ONSDAG
Morgon: Yoga 45 min
Kväll: 60 min löpning, ca 10 km
 
TORSDAG
Vilodag (ev en promenad)
 
FREDAG
Morgon: 46 min löpning, varav 4 km i snabb fart (minst 5-fart)
30 min bålstyrka, 5 olika övningar med 3 reps + armhävningar
 
LÖRDAG
Ev 30 min CXWorx och 60 min RPM
 
SÖNDAG
171 min löpning (28 km står på programmet, men jag har varit uppe som mest 22 km denna säsongen p.g.a några helgers frånvaro för semester och förkylning, så ev blir det något kortare....)
 
Nu ska jag bara damma klart resten av huset, sen väntar sängen - för det krävs extra mycket sömn denna veckan, godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0