Torsdagspromenad och fredagslöpning

 
Igår blev det en riktigt skön promenad direkt efter jobb. Äntligen känns det som att det går mot ljusare tider, bara en sådan sak som att det fortfarande är ljust under promenaden och när man kommit tillbaka hem, härligt! Pricken över i:et hade såklart varit att få lite sol på näsan samtidigt, men tyvärr var det är moln ivägen och solen var på väg ner.... Det blev iallafall 5,37 km på tiden 49:14. Efter det smakade det bra med lax och ett gott glas vitt. Vi festar till det lite extra nu när barnen har sportlov :)
 
Imorse steg både maken och jag upp med tuppen 10 i 6 för att sticka till gymmet. Han började på crosstrainern och jag på löpbandet. Normalt börjar jag med mina bålövningar, eftersom jag svettas så ofantligt när jag springer och det är inte jättemysigt och ligga en halvtimme på mattan med bålövningar då....Idag blev det iallafall så ändå. På mitt program stod det 32-33 min löpning och 6 km. Kändes lite svårt hur jag skulle lägga upp farten, då jag alltid inleder med uppvärmning i ca 10 min. Jag avverkade iallafall mina 6 km på 31.56, så jag är fullt nöjd. Därefter blev det 5 olika bålövningar + armhävningar, sedan är man redo för fredag och helg! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0