Utomhuslöpning och veckoplanering

Här skulle jag egentligen springit idag, men nöden sa ifrån, så rundan fick snabbt ändras om......
 
Efter dubbelpasset igår med 30 min CXWorx och 60 min RPM, känns det som att man är på banan igen. Idag skulle jag ta igen de 2 senaste helgernas förlorade långpass.....Enligt programmet stod blygsamma 10 km på programmet, men jag tänkte sträcka mig till 12. Rundan fick dock ändras om efter ca 20 min, då det började trycka på baktill, om man säger så...... Fick istället göra en avstickare hem till föräldrarna för att lätta på trycket och sedan fortsätta min runda. Det blev drygt 11 km på 1 tim och 10 min. Ja, ja, det får väl räknas som godkänt.
 
Och nu är det söndag kväll igen. Har precis bokat in några pass för kommande vecka, så träningsplanen ser ut som följer:
 
MÅNDAG
Morgon: 45 min yoga
Kväll: 45 min promenad
 
TISDAG
Kväll: 55 min löpning, 8-9km varav 5-6 förtökningar om 3 min
 
ONSDAG
Morgon: 45 min yoga
Kväll: 50 min promenad
 
TORSDAG
Morgon: 60 min bodypump
Kväll: 50 min promenad
 
FREDAG
Morgon: 30 min bålstyrka och 36 min löpning (6km)
 
LÖRDAG
30 min CXWorx och 60 min RPM
 
SÖNDAG
Löpning 15 km, ca 90 min
 
Nu kör vi! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0