Dagens träning, bål och löpning

 
Idag blev det träning först framåt kvällen. Maken jobbade tidigt, vilket innebar att jag får ta morgonpasset hemma, d.v.s väcka barnen, fixa frukost och få iväg dem till skolan. Då blir där inte tid över för träning, om man säger så. Eftersom jag vet att det brukar vara mycket folk på gymmet runt 16-17 tiden, var jag så förutseende redan igår att jag bokade löpbandet mellan kl 17-18 idag. Hade planerat in bålträningen en halvtimme innan, men blev bara 20 minuter idag. Tog mig nämligen i kragen och införskaffade nya handdukar till badrummen (vi har 2) i färger som passar in. Hittills har vi ibland haft ihopplock av olika handdukar, vilket jag inte tycker ser snyggt och enhetligt ut, men nu ska vi köra antingen blått eller vinrött i vårt badrum och nougat resp grått/svart i barnens, som matchar kaklet.
 
Hur gick träningen idag då? Det blev som sagt endast 20 min bålstyrka, d.v.s 2 repetitioner av varje övning istället för 3. Var uppe vid löpbandet 5 minuter före 17 och det var givetvis upptaget. Väntade tålmodigt dessa 5 minuter innan jag knackade killen på armen och tyvärr fick avbryta hans intervallpass. Har man bokat så har man! Idag stod 6 km på programmet, vilket jag sprang på 34,09. Ganska lugnt med andra ord. Imorgon bitti blir det yoga igen. Nu får jag strax lägga mig och läsa boken som jag lånat på 7 dagar, ska lämnas åter på måndag...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0