Härlig vinterdag - soligt men kallt!

Härliga Kämpingestranden en vacker vinterdag
 
Idag stod 12,5 km (eller 78min) löpning på programmet. När jag vaknade idag visade termometern -9 grader, vilket är i kallaste laget för mig (som egentligen inte springer utomhus när det är under 0....) Men det vackra, soliga, vindstilla vädret lockade ändå, bara för att få komma UT. Jag avvaktade lite och när det stigit till -6 begav jag mig iväg, med nyinköpta halkskydd på skorna!
 
Nyinköpta halkskydd med fantastiskt grepp på snöigt, halt underlag, den ena klämde dock på stortån, så de fick åka av när det blev barmark....
 
Sprang min favoritrunda som är ca 10 km, och förlängde lite på hemvägen, men kom inte riktigt upp i planen på 12,5 km. Det blev istället 10,6 (tror dock att gps:en inte är helt tillförlitlig...). Tidsmässigt blev det iallafall 1 tim och 15 min. Det gick med andra ord i VÄLDIGT lugnt tempo, dels p.g.a underlaget men framförallt kylan. Jag ville inte behöva flåsa för mycket utan kunde t.o.m andas en hel del genom näsan. Kändes riktigt bra när jag kom hem och kinderna blossade - precis som det ska vara! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0