Måndag, varvad med yoga, stress och mindfulness

 
Idag har det varit en sådan där måndag igen. Fruktansvärt stressigt på jobb, men som tur var startade jag dagen med 45 min yoga och när jag äntligen kom hem, hämtat dottern på gympa (som mormor tacksamt hjälpt till med lämningen på) och fixat kvällsmat (rester från gårdagen), kunde jag till slut ge mig själv 20 min och utöva mindfulness. Jag brukar ha havsbrus i öronen (bl.a för att överrösta min tunnitus) och sedan försöka fokusera på andningen. Låter enklare än vad det är....tankarna har en tendens till att hoppa runt bland allt möjligt, både sådant som hänt under dagen och sådant som ska göras under kvällen och morgondagen. För att peppa mig ytterligare har jag också börjat läsa om boken "Mindfulness i vardagen" av Ola Schenström. Lite påminnelser och upprepningar är ju aldrig fel....♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0