Tisdag med intervaller

 
Denna veckan börjar jag ett nytt träningsprogram inför Marathon (för att klara det på 4 timmar, som känns mest rimligt för mig...) Programmet jag startade efter jul kändes lite mesigt, så jag började titta efter något annat med mer utmaningar. Idag stod intervaller på programmet, d.v.s 15 min uppvärmning, som jag sprang i 10km/h-fart. Därefter 7 st 1-minuters intervaller med 2 min joggvila emellan. Dessa intervaller sprang jag då i 12 - 12,5 - 12,5 - 13 - 12,5 - 12,5 - 12,5 km/h, och joggvilan i 10 km/h. Jag avslutade med 15 min nerjogg, också i 10 km/h. Totalt blev det 51 min löpning före kl 7 i morse. Det kändes helt ok och jag hade definitivt ork kvar, men vill ändå ta det lugnt i början, jag tror det kommer mer efterhand.....
 
Lyckades klämma in 20 min mindfulness efter kvällsmaten idag, hoppas det kan bli en daglig vana ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0