Yoga och mindfulness

 
Idag, måndag och ny vecka, har startat i det lugna tempot. Dock inte på jobbet, där jag haft mer än väl att göra. Just en sådan dag är det därför extra skönt att fokusera på Yoga och mindfulness. Jag startade dagen med 45 min yoga - Livsrörelser. Ett riktigt skönt sätt att vakna på morgonen. Till frukost blev det familjens nya favorit, smoothies, sonen endast med banan, vi andra med banan och hallon.
 
Efter min stressiga arbetsdag, var det skönt att i 20 minuter stänga in sig i sovrummet, sätta på havsbrus i öronen och bara (dock inte så bara, för det är betydligt svårare än det verkar!) fokusera på andningen. Detta är något som jag bara måste få in i vardagen - varje dag. De dagar när jag känner att jag inte hinner, är de dagar jag verkligen behöver det! Svängde också förbi biblioteket idag och lånade om boken "Mindfulness i vardagen", har läst den en gång, men känner att det är dags att påminna sig själv igen. Med andra ord har det varit en dag med fokus på det mentala! Imorgon blir det gymmet igen med bålstyrka och löpning! Nu väntar sängen och boken innan lampan släcks, godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0