20 svettiga km idag

Östergatan i Skanör (gammal bild)
 
Idag blev det längsta löprundan sedan Stockholm Marathon! 20 svettiga km, Höllviken-Skanör tur och retur. Klockan ringde 7 i morse, då jag steg upp och gjorde iordning men "blodtrycks-sänkar-drink" á la Anna Skipper. Den innehåller gurka, stjälkselleri och avocado. Ingen god kombination om jag säger så, men funkar det så är det ju bra :) Åt sen frukost bestående av smoothie på naturell yoghurt, banan och olika bär, samt 1st ägg. Ca 8.30 var jag redo att bege mig ut med vätskebälte fyllt med både vatten och sportdryck. Det var redan varmt, men tack och lov mulnade det på och på hemvägen kom det t.o.m lite regnstänk! Jag svettades trots det som bara den och tog en resorb när jag kom hem. Ändå kände jag mig helt vimmelkantig och färdig när jag hade duschat. Vill inte tänka på hur mycket vätska jag egentligen förlorat....
 
Efter lunchen kände jag mig piggare och cyklade till stranden trots att det blåste rejält (barnen var hos kompisar och maken giller inte sandstrand, speciellt inte när det blåser). Väl på stranden var det riktigt skönt både i luften och i vattnet. Stannade ca 2 timmar innan jag cyklade hem, drack kaffe och sen klippte gräset. Svettig (och dammig) - igen! Andra duschen för idag. Nu efter blomvattning, middag och kubbspel känner jag mig rätt färdig, vore kanske konstigt annars?!
 
Imorgon börjar min sista arbetsvecka innan nästa omgång (2 veckor) semester. Hur veckans träning kommer att se ut följer här:
 
MÅNDAG
Morgonpromenad 45 min
Stretch-yoga 30 min
 
TISDAG
Intervall-löpning 45 min (7x2min)
20 min bålstyrka
 
ONSDAG
Morgonpromenad 45 min
Stretch-yoga 30 min
 
TORSDAG
Bodypump 60 min (morgon)
Promenad 45 min (kväll)
 
FREDAG
30 min stretch-yoga
40 min löpning
 
LÖRDAG
30 min Cxworx
30 min Crosstrainer
 
SÖNDAG
15 km löpning, ca 90 min
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0