Vårruset!

 
Bild: varruset.mai.se (Vårruset 2012, och ser man på - man har t.o.m fastnat på bild :) nr 140
 
Igår var det alltså dags för årets första lopp - Vårruset i Malmö. En strålande solig kväll, men kall, brrrr!! Eftersom jag följer ett träningsprogram avsett för Marathon, var jag väldigt osäker på hur snabbt jag skulle springa 5 km, det är ju inte riktigt den sträckan jag tränar just nu, om man säger så.... Jag hade valt nummerlapp med tidtagning vilket var nytt för i år och vi fick starta i första gruppen. Stod ganska långt fram också, så jag kom iväg bra och slapp den mesta trängseln. Rusade nog iväg lite för snabbt, för redan efter 1 km började det ta emot. Min tanke var att få en bättre tid än i fjol (runt 23 min), men tji fick jag, det höll inte hela vägen utan slutade på 24.39. Hade jag orkat hålla samma tempo som i 1:a km, hade jag klarat det på ca 22.30....Bara att träna vidare alltså.
 
Efteråt, inväntade vi resten av gruppen och avslutade kvällen på mitt kontor med en god picknick-kasse (ja, det var alldeles för kallt att picknicka utomhus, hade nästan behövt vantar så kallt det var!), mat smakar alltid som godast efter ett träningspass! Nu laddar vi om till Blodomloppet  med jobbet den 14/5, men dessförinnan CXWorx ikväll och långpass på söndag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0