Löparfesten i Skanör-Falsterbo

Medalj fick alla, oavsett hur det gick...
 
Igår sprang jag halvmara i Skanör-Falsterbo. Det var fjärde gången för mig i det loppet och hittills har jag gjort mina bästa tiden för året på just detta lopp. Dock inte i år.... Förra året sprang jag på 1.54 (mitt personbästa på halvmara) men i år ville det sig inte riktigt, de första km kändes riktigt bra och jag höll ett bra tempo, dock för högt skulle det strax visa sig. Efter 3 km fick jag håll och detta släppte aldrig riktigt. Första milen sprang jag på strax under 54 min, vilket var riktigt bra för att vara jag, men sen kändes det som att det bara gick utför... Fick även göra ett toa-stopp efter 16 km (som tur var har mina föräldrar ett hus längs banan, där de hejade på tillsammans med dottern och maken). I mål kom jag på 2.03 (eller 2.01 kanske, om vi räknar ifrån toa-stoppet).
 
Sista milen var en enda plåga kändes det som och det  blev inet det resultatet som jag hoppats på (1.50, en magisk (och nästan omöjlig) gräns för mig just nu). Det är bara att glömma och kämpa vidare, kommande träningsvecka ser ut såhär:
 
MÅNDAG
Styrkepass, 45 min
Ev. promenad ca 45 min
 
TISDAG
Vilodag
 
ONSDAG
Löpning ca 45 min med intervaller, 5x3min i 13 km/h med 1,5 min joggvila mellan
 
TORSDAG
Bodypump 60 min
 
FREDAG
Styrkepass, 45 min
 
LÖRDAG
CXWorx 30 min
Crosstrainer 30 min
 
SÖNDAG
Löpning 12 km
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0